divendres, 14 d’octubre del 2011

Aplicació pràctica de la classe teòrica de dimarts passat.

Hola companys/es,

Per tal de dinamitzar una mica el bloc aporto un nou tema. Cliqueu sobre l'enllaç i arribareu a una pàgina de l'XTEC d'una escola de l'Hospitalet, que porta a terme tot allò que dimarts passat vam estar parlant i discutint al curset. Es tracta d'una practica que ve donada també des d'un assessorament LIC, per tant té molt a veure amb el que fem i haurem de fer. Llegiu-vos el document adjunt que està en format PDF on s'explica detalladament la meodologia de la pràctica. Què en penseu de tot plegat? (Sergi G.)

3 comentaris:

  1. Moltes gràcies Sergi! Ara puc tenir una idea del que va anar el tema de dimarts.
    El que veig més rellevant és la figura del mestre d'acollida dins de l'aula. Crec que està molt bé plantejat, però no tinc la mateixa sensació de si sempre és necessari dins de l'aula.
    Ara mateix s'em passa pel cap una imatge: la classe, el/la mestre/a tutor/a, el vetllador i el/la mestre/a d'acollida , tres adults. Si hi ha una bona coordinació i enteniment pot funcionar?

    ResponElimina
  2. Hola Marina, espero que cada dia estiguis més bé i així veure't ben aviat per l'escola. Respecte al que comentes d'haver diferents mestres dins l'aula, crec que amb una bona comunicació i amb un pla de treball coordinat s'hauria de poder treballar de manera óptima. També és important que tots/es estiguem conscienciats que aquesta manera de treballar és positiva i que donarà resultats. Nosaltres a racons som quatre mestres per dues classes i tot i que al principi ens està costant arrencar, estic segur que un cop tots'assenti, ens permetra als mestres assolir un coneixement més profund i personal de l'alumne. A més la visió de quatre professionals diferents serà molt més enriquidora i real de com és l'alumne. No obstant, també penso que si el la situació ho requereix, es pot ser flexible i adaptar-se a allò que la situació demana. En definitva es tractaria d'optimitzar i gestionar els recursos humans dels que disposem, segons els plantejaments, les necessitats del grup, del moment i de l'activitat a realitzar dins l'aula.

    ResponElimina
  3. Hola. Aquest .pdf mostra que el treball cooperatiu entre mestres és molt important. El dubte que em queda és si la tutora de l'Aula d'Acollida es dedica només a ajudar els alumnes amb més dificultats o si la seva feina pot anar més enllà, i fer una repartició de feina diferent.

    Víctor

    ResponElimina